Dagens sanning är ... plugg

Åh, det är så tungt att bära runt på alla dessa måsten. Jag har hur mycket som helst att göra och nästan allt måste göras på kvällar & helger. Joline lägger sig ca. 7, sedan är det en del här hemma som ska fixas innan jag kan sätta mig & plugga. Då är det inte så många timmar kvar av dagen. Jag vill så gärna och jag har så höga krav på mig själv, det betyder att jag pressar mig själv hela tiden. Denna vecka har jag en hel del plugg som jag vill få gjort, det kommer bli omöjligt att hinna allt innan terminslutet annars. Jag har gjort min planering och den tänker jag slaviskt följa för annars kommer det inte att funka i praktiken. Det känns som att jag är så nära mitt mål nu och det är att börja sam/sam 3:an till hösten. Det är bara några månader kvar till sommaren och sedan är det dags. Ja, det kommer att bli tufft, men samtidigt så skönt att veta att det är sista året innan jag får lägga gymnasiet bakom mig och fortsätta på min väg, enligt min plan. Tänk er första dagen med min nya klass, som redan har gått ett år tillsammans; "Hej, jag heter Jasmine 17 år, har en dotter som är 20 månader. " Kommer vara så otroligt stolt! Jag fixade det! Cred till mig..

I dag ska jag hem till Josefine och plugga där en stund, i kväll gör jag stenhårt här hemma.

(Vill bara poängtera att Joline är min allra viktigaste prioritet. Jag försöker
att ge allt nu på lovet medan hon har möjlighet att vara med sin pappa.. )
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0