En upptäcksresande Joline..


Joline är överallt. Hela tiden! Hon upptäcker vad som finns i lådor/skåp/väskor/påsar, ja, allting som kommer i henne väg. Varje dag lär hon sig att säga eller göra någonting nytt. Visar jag henne, härmar hon efter direkt. Det är väldigt intensivt men ändå så underbart. Underbart att se hur hon börjar växa till en egen, viljestark och unik individ. Tex. om jag säger "aha", så kommer hon strax därefter med ett liknande "aha" och gör jag någonting med hårborsten observerar hon direkt och vill göra likadant. Tänk, för henne måste allting i livet vara som en upptäcksresa..

Jag är stolt över mig själv som hittills följt lovets "Do to" - planering. I går skickade jag in ett arbete och gjorde en geografi uppgift. Dessutom kom jag på att jag vill lära mig alla huvustäder i världen samt ha mer koll på var länder ligger osv. så jag använde mig utav kartboken för att börja i Sydamerika, så nu vet ni vad jag gör på den lilla fritid jag har; Geografi.. I dag ska jag börja på ett historiaarbete och förhoppningsvis fullfölja min lilla, välorganiserade planering!

I kväll kommer några vänner hit på "Taco-kväll" och umgås. Jag älskar när det är mycket människor runtomkring mig. My kommer hit också, det ska bli jätte kul att träffa henne igen, senast var i december. Hon ska sova över här och på torsdag åker jag, Joline och My till Köping där vi ska sova över hos hennes pappa. Har inte varit i köping på många år, så det ska bli roligt att träffa Mys familj igen.


(Klickbar bild, My)

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hej jag har en fråga , hur fick du coh din pojkvän lägenhet ? :) kram ..

2009-02-18 @ 17:24:12
Postat av: Lisan

Du skrev tidigare i år om ett kommande barn så måste bara fråga, igen, om du är gravid? :)

2009-02-18 @ 18:10:41
Postat av: Angelica

Åh, vilken fin design du fått på din blogg nu :)

2009-02-18 @ 18:36:05
URL: http://angelicahallin.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! Tänkte bara säga GRATTIS i efterskott till lilla stora tjejen på namnsdagen:) Joline, likt undertecknad, heter ju Alexandra i tredje namn. Och igår var det Alexandra-dagen. Grattis, grattis Joline!!

Kämpa på med plugget, och se till att njuta lite av ledigheten också förstås:)

Kram Maria S

2009-02-18 @ 20:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0