Det värmer

"Jag har vikt denna helg åt att i timmar läsa igenom i stort sett hela din blogg. jag är fasinerad (och lite avundsjuk haha). Joline är super gullig och ni verkar vara fantastiska föräldrar. Jag ska erkänna att jag innan jag läste din blogg var lite emot unga mödrar, att det är mest strul ungdommar och så. Jag har helt ändrat uppfattning och önskar dig verkligen all lycka till! Du är as cool!

Puss & Kram <3 :D"

Vad glad jag blir & varm kring hjärtat när jag får sådana kommentar som den ovanstående från Matilda. Det känns så häftigt att jag faktiskt kan förändra vissa människors nedlåtande och dåliga bild av en ung mamma. Jag visar här på bloggen att det faktiskt går att älska sitt barn gränslöst, vårda barnet med den allra största omsorg och alltid, alltid sätta barnet i första hand fast man är 17. Tack för din stärkande kommentar! / Jasmine

Kommentarer
Postat av: malyn

Hejsan! jag har en fråga, du läse väll på komvux om jag förstått det hela rätt? vad får du för ersättning då? är det bara vanligt studiebidrag på 1050? jag har själv en dotter & funderar på att läsa upp de ämne jag inte han med mitt sista år i gymnasiet. det hade varit supergulligt om du velat skriva det på bloggen eller bara lämna ett svar hos mig? tack för förhand! :) superbra blogg!

2009-02-02 @ 10:26:34
URL: http://malyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!

Din blogg är jättemysig och jag har suttit och kollat igenom ganska mycket i din blogg. Men jag tycker att de hela verkar jätte vimsigt (inte illa menat!).

Du svarade på frågor där du skrev att ni hade oskyddat sex i över ett år och båda visste konsekvenserna. Någon annan stans skrev du att du funderade lite på abort och att din pojkvän inte kände sig redo. Jag undrar då varför ni hade oskyddat sex, om inte båda var redo och om du desutom tvekade lite? Var de meningen att ni skulle skaffa barn så tidigt, alltså skaffade ni henne medvetet? Tycker att de verkar lite konstigt men de klarnar nog. Säger inte att ni är dåliga föräldrar, tvärtom verkar ni vara bra! I min släkt har alla mammor på min mammas sida varit "unga mammor" så för mig är de inte konstigt alls! Vill dock själv vänta, hihi:D



Kram

2009-02-02 @ 13:36:02
Postat av: Anonym

ingen har sagt något om att en ung mamma inte kan älska sitt barn. det är mer ansvar, tid, pengar folkt änker på, inte hur mycket du kan älska ditt barn. spelar ingen roll om jag vore 12 år och fick barn eller 45 och fick mitt första barn, klart man skulle älska det gränslöst!



2009-02-03 @ 14:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0