Att vara "riktig mamma"..




 Nova Joline Alexandra ♥


Jag kommer på mig själv ofta med att tänka "nu är jag en riktig mamma!" och med riktig menar jag inte bra eller dålig, utan snarare att stressa fram med klackar och strumpbyxor i en isig kurva med överfull barnvagn, en handväska stor som en resväska och prata i telefon. I sådana lägen känner jag mig så extremt mammig för att det känns som en hollywoodfilm där mamman försöker vara glammig och sedan blir det ändå mest pannkaka. Haha! Tänk er mig med Joline på armen och steka köttbullar och rabbla engelska-glosor samtidigt? Det här med att kombinera flera olika saker orsakar ofta kaos. Men jag ser det inte som någonting negativt, utan någonting som jag kan skratta åt. Som igår, när jag ville vara lite extra snygg i skolan och tog skor med klack, kall skinnjacka och sjal.. och så Joline i pulka. Vi fick skjuts till mamma, men när jag skulle hem blev det komplicerat, för det var ju svinhalt, så mamma fick hjälpa mig hem. (Inte så värst hellyllemammigt kanske..) Bör tilläggas att min handväska är enoorm och jag bär ständigt runt på typ 10 kg böcker.

Nu ska jag försöka glamma till mig själv lite! ♥

Sedan blir det lunch med mormor och engelskaprov på eftermiddagen. Glöm nu inte synen av mig i klackar i en isig kurva, med en överbelastad barnvagn och resväska. Obs! pratandes i telefon. KRAM!



Mina bästa och finaste tjejer!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahah, känner igen det där ;)

2009-02-11 @ 11:24:34
URL: http://malllaballla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0