Mysig familjedag



I dag var matteläraren Håkan sjuk så jag hade ingen lektion. Jag & Andreas har varit hemma och haft det skönt hela förmiddagen. På eftermiddagen gick vi ut på stan och åt pastasallad på Café centrum. Joline fick mellis där. Sedan gick vi och köpte lite godis och sedan hem igen. Plockade undan (Igen!) Jag förstår inte hur det kan bli så mycket saker överallt. Sedan lagade jag älgfärsbiffar och små frikadeller till Joline. Och när hon somnat lade vi oss i soffan tillsammans och började titta på film.

Jag sitter uppe nu och väntar på att Joline ska somna om. Var inne för att stoppa om henne och då vaknade hon, så jag satte mig här en stund och väntar på att det ska bli tyst. Det värsta som finns är att springa fram och tillbaka, upp och ner från sängen. I morgon ska Joline vara hos mamma på morgonen och jag ska på lektion. Det kommer hon nog tycka är roligt, bus med mormor är alltid skoj. Men nu ska jag sätta punkt och försöka få några timmars skönhetssömn. Snälla Joline, vakna inte klockan halv 5.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0