Kalas klockan 3



Det är inte min dotter Joline som fyller ett år i dag,
utan Josefines dotter Jimena som har födelsedag.
Nu vet ni det!

Vi ska på kalas om si sådär 10 minuter om bara lilla hjärtat vill vakna. Hon somnade helt utslagen för någon timme sedan och jag sitter bara här och väntar. Skulle kunna plocka undan lite i hallen men det skiter jag i nu för den här alldeles egna, lugna stunden är helt ovärderlig. I kväll måste jag plugga som fan, har skit mycket att göra. Men först ska jag och A äta fläskkotletter marinerade i vitlöksmarinad, klyftpotatis och kantarellstuvning. Hur gott låter inte det?

Jag och min kära dotter har plockat en hel påse svamp i dag. Vi var ute i skogen hela morgonen och förmiddagen. Njöt av det underbara vädret (äntligen!) och av tystnaden i skogen. Joline tyckte att det var kul att titta på mig när jag sprang sick sack mellan träden och lät "buuuuuuuuuuuuuuu". Hittade massvis med svamp på hemvägen men då var Joline trött, napplös och arg på sin mamma som aldrig ville gå hem. Får springa upp i morgon förmiddag och plocka dem med. Jag är nämligen en svamp-lover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0